Otorynolaryngologia
  3. Otorynolaryngologia

Poradnia otolaryngologiczna Gdańsk

Specjalistyczna poradnia otolaryngologiczna oferuje diagnostykę oraz leczenie schorzeń nosa, gardła, zatok, krtani, uszu, gruczołów ślinowych i szyi. Jeżeli doświadczasz takich problemów jak: zmniejszenie zdolności słyszenia, ból ucha, szumy uszne, obecność obcych ciał w uchu, zawroty głowy, ból zatok, przewlekły nieżyt nosa, polipy nosa, skrzywioną przegrodę nosową, częste krwawienia z nosa, ciała obce w jamie nosowej, chrapanie, bezdech senny, trudności z połykaniem, problemy z głosem lub podejrzenie nowotworu – zgłoś się na wizytę do naszego otolaryngologa.

Procedury diagnostyczne w poradni otolaryngologicznej

Za pomocą otoskopu, otolaryngolog dokonuje oceny stanu ucha środkowego i błony bębenkowej. Ponadto, za pomocą specjalnych testów, dokonuje oceny drożności trąbki słuchowej. Badanie nosa obejmuje inspekcję przedniego odcinka jamy nosowej, a badanie gardła i jamy ustnej jest wykonywane za pomocą specjalnej szpatułki. Jeżeli jest to konieczne, lekarz zleca dodatkowe badania, np. ultrasonografię lub tomografię.

Otolaryngolog czy laryngolog?

Otolaryngolog i laryngolog to pojęcia używane zamiennie. Odnoszą się do tej samej dziedziny medycyny. To specjaliści zajmujący się diagnozą i terapią chorób dotyczących uszu, nosa, gardła, zatok, krtani, języka, ślinianek oraz pozostałych organów głowy i szyi. Nazwa "otolaryngologia" to formalna i pełna nazwa tej specjalizacji, ale często używa się jej skróconego odpowiednika "laryngologia".

Usługi otolaryngologiczne w Klinice Bałtyckiej

Zapewniamy dostęp do cenionych specjalistów z zakresu otolaryngologii. Nasza oferta obejmuje konsultacje dla dorosłych i dzieci, świadcząc usługi medyczne zgodnie z najwyższymi standardami. Stawiamy na profesjonalizm, indywidualne podejście do każdego pacjenta i przyjazną atmosferę.

Prywatna wizyta u otolaryngologa gwarantuje krótki czas oczekiwania i minimalizację formalności. Dodatkowo, wszystkie zalecone przez lekarza badania diagnostyczne (USG) można przeprowadzić na miejscu.

Jakie schorzenia leczy otolaryngolog?

Otolaryngolog zajmuje się szerokim spektrum chorób i schorzeń narządów głowy i szyi. Do najczęstszych należą:

• infekcje i stany zapalne uszu,
  • gardła,
  • zatok,
  • zaburzenia słuchu,
  • urazy nosa,
  • problemy z przegrodą nosową,
  • zapalenia migdałków,
  • polipy nosa i krtani,
  • chrapanie i bezdech senny,
  • choroby ślinianek,
  • nowotwory w obrębie głowy i szyi.

Wskazaniami do konsultacji z otolaryngologiem są nawracające i przewlekłe:

• infekcje uszu, nosa, gardła i zatok,
  • ból gardła, chrypka, kaszel, problemy z oddychaniem,
  • problemy z zatokami,
  • częste krwawienia z nosa,
  • nietypowe wydzieliny z nosa lub ucha,
  • problemy ze snem,
  • zaburzenia smaku i węchu,
  • zaburzenia równowagi,
  • szumy w uszach, ból i uczucie zatkanego ucha,
  • problemy ze słuchem,
  • guzy głowy i szyi

Chociaż niektóre z powyższych objawów mogą wydawać się niejednoznaczne lub nawet błahe, jeśli ich występowanie jest przewlekłe czy nawracające, powinny być skonsultowane z otolaryngologiem.

Potrzebujesz konsultacji z otolaryngologiem?

W prywatnym centrum medycznym Klinika Bałtycka szybko umówisz termin wizyty. Nasz zespół składa się z ponad trzydziestu znanych i cenionych specjalistów z różnych dziedzin medycyny, w tym otolaryngologów. Umów się na wizytę telefonicznie, mailowo lub przez portal Znany Lekarz.