Ortopedia
  3. Ortopedia

Poradnia ortopedyczna Klinika Bałtycka Gdańsk

Kompleksowa diagnostyka i skuteczny dobór metody leczenia jest gwarancją szybkiego powrotu do zdrowia w zakresie schorzeń ortopedycznych. W naszej poradni ortopedycznej zajmujemy się profilaktyką, leczeniem oraz diagnostyką nabytych i wrodzonych schorzeń oraz nieprawidłowości w działaniu i budowie układu kostnego, więzadłowo-stawowego oraz innych uszkodzeń mięśni, nerwów i naczyń.

Ortopeda Gdańsk

Satysfakcja pacjentów wyrażona w pozytywnych opiniach na temat naszych specjalistów jest najlepszym dowodem na efektywność i bezpieczeństwo procedur stosowanych w Klinice Bałtyckiej. Jeśli szukasz doświadczonego ortopedy, bez kolejek i długiego oczekiwania na termin wizyty - sprawdź naszą ofertę. Minimalnie inwazyjne i nowoczesne procedury, oparte o najwyższej klasy sprzęt – to naszej główne atuty.

Badania USG stawów i mięśni

Klinika dysponuje nowoczesnym aparatem ultrasonograficznym zapewniającym najwyższą precyzję diagnostyki opartą o obrazy wysokiej rozdzielczości. Właściwa diagnostyka pozwala szybko wdrożyć odpowiednią – bezpieczną i skuteczną ścieżkę leczenia. Wykonujemy badania USG mięśni i stawów zarówno dorosłych, jak i dzieci.

Leczone schorzenia w Klinice Bałtyckiej:

• urazy sportowe (złamania, zwichnięcia, naderwania lub zerwania ścięgien),
  • zwyrodnienia stawów (artroza, uszkodzenie chrząstki chroniącej stawy, może dotyczyć każdego stawu, ale najczęściej występuje w stawach kolanowych i biodrowych),
  • łokieć tenisisty (zespół bólowy spowodowany nadmiernym obciążeniem mięśni i ścięgien w obszarze łokcia),
  • zespół bolesnego barku (choroba charakteryzująca się bólem i ograniczoną ruchomością stawu),
  • cieśń nadgarstka (stan chorobowy wynikający z długotrwałego ucisku na nerw środkowy nadgarstka),
  • ból kręgosłupa w odcinku lędźwiowo-krzyżowym,
  • wsparcie i profilaktyka osób w podeszłym wieku.

Diagnostyka i leczenie urazów stopy i stawu skokowego

Pracujący w Klinice Bałtyckiej ortopeda dr Krzysztof Czuraj jest specjalistą w zakresie diagnostyki i leczenia urazów oraz schorzeń stopy i stawu skokowego. Nasze usługi obejmują pełen zakres opieki - od konsultacji przez zaawansowane badania obrazowe, po specjalistyczne zabiegi.

Leczone schorzenia:

• Zwichnięcia i skręcenia - są to jedne z najczęściej występujących urazów, zwłaszcza wśród osób aktywnie uprawiających sport. Skręcenie to uszkodzenie więzadeł stawowych, które może wahać się od lekkiego naciągnięcia po całkowite ich rozerwanie. Zwichnięcie zaś oznacza przemieszczenie się kości stawowych i jest często powiązane z poważniejszymi urazami tkankowych.
  • Złamania - mogą dotyczyć kości śródstopia, palców, a także kości pięty czy kostki. Złamanie może być proste, bez przemieszczenia, lub skomplikowane, wymagające interwencji chirurgicznej i dłuższej rehabilitacji.
  • Uszkodzenia ścięgien - ścięgno Achillesa jest szczególnie podatne na urazy, w tym na zapalenie, częściowe lub całkowite zerwanie. Inne ścięgna w stopie i stawie skokowym również mogą ulec uszkodzeniu na skutek nadmiernego obciążenia lub urazu.
  • Stan zapalny i degeneracja stawów - stan zapalny może być wynikiem przeciążenia, infekcji, czy chorób takich jak reumatoidalne zapalenie stawów. Degeneracja stawów, czyli artroza, to postępujące zużycie chrząstki stawowej, które prowadzi do bólu i ograniczenia ruchomości.
  • Kontuzje sportowe - dotyczą głównie sportowców i mogą obejmować między innymi urazy typu "skoczka", które wynikają z nadmiernych obciążeń stawu skokowego podczas skoków i biegów.
  • Pęknięcia stresowe - to małe pęknięcia kości, które powstają w wyniku ciągłego, powtarzającego się obciążenia, często spotykane u biegaczy i sportowców w dyscyplinach wytrzymałościowych.
  • Zapalenie powięzi podeszwowej - to stan zapalny powięzi podeszwowej, częstej przyczyny bólu pięty, szczególnie odczuwalnego rano lub po długim okresie siedzenia.

Ortopeda dziecięcy

Diagnozowanie, profilaktyka i leczenie schorzeń nabytych i wrodzonych układu mięśniowo-szkieletowego u dzieci. W naszej Klinice przyjmujemy dzieci z problemami ortopedycznymi oraz wykonujemy badania USG dzieci, młodzieży i niemowląt (w tym USG bioderek). Wizyta dziecięca przebiega tak samo jak wizyta dla dorosłych, z przeprowadzeniem wywiadu, badaniem fizykalnym i USG.