Klinika Bałtycka
  1. Home
  2. Regulamin

Regulamin

Regulamin organizacyjny

KB Bałtycka lek. Joanna Zawadzka- Markiewicz

 

  • 1.

Postanowienia wstępne

 

  1. Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, zostaje wydany na podstawie art. 23a ust. 1 pkt 1 i 2 oraz art. 24 ustawy z dn. 15.04.2011 r. o działalności leczniczej.
  2. Podmiot leczniczy działa pod firmą: „KB Bałtycka lek. Joanna Zawadzka- Markiewicz” i jest zwanyw dalszej części Regulaminu „Podmiotem”.
  3. Podmiot jest przedsiębiorcą wpisanym do:
  • Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  • Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (nr księgi: 000000264913, organ rejestrowy: wojewoda pomorski).
  1. Siedziba Podmiotu mieści sięw Gdańsku przy ul. Suchej 39A/103.

 

  • 2.

Cel Podmiotu

 

Celem Podmiotu jest udzielanieambulatoryjnych specjalistycznychświadczeń zdrowotnych.

 

  • 3.

Zadania Podmiotu

 

Do zadań Podmiotu należy:

  • diagnozowanie i leczenie schorzeń,
  • przeprowadzanie konsultacji specjalistycznych i wynikających z nich badańdiagnostycznych,
  • wydawanie opinii i orzeczeń lekarskich,
  • współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi służby zdrowia, szkołami wyższymi, zakładami pracy, organizacjami i stowarzyszeniami,
  • współudział w prowadzeniu badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych w powiązaniuz udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia.

 

  • 4.

Rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych.

 

  1. Podmiot wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
  2. Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych:
  • Alergologia dziecięca
  • Chirurgia dziecięca
  • Chirurgia ogólna
  • Chirurgia naczyniowa
  • Chirurgia plastyczna
  • Choroby wewnętrzne, Interna
  • Dermatologia i wenerologia
  • Gastrologia
  • Ginekologia i położnictwo
  • Ginekologia dziecięca
  • Ginekologia estetyczna
  • Hematologia
  • Kardiologia
  • Medycyna estetyczna
  • Medycyna pracy
  • Neurochirurgia
  • Neurologia dziecięca
  • Okulistyka
  • Ortopedia
  • Otorynolaryngologia
  • Pediatria
  • Proktologia
  • Psychiatria
  • Radiologia
  • Urologia, andrologia
  • Urologia dziecięca

 

  • 5.

Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych

 

Świadczenia zdrowotne są udzielane w lokalu znajdującym się w Gdańsku przy ul. Suchej 39A/103.

 

  • 6.

Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.

Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.

Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne.

 

  1. Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentomnajdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
  2. W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
  • prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa,
  • wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa,
  • zasady wynikające z wdrożonych procedur i standardów postępowania,
  • zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
  1. Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
  2. Podmiot jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 20:00. Informacja o godzinach otwarcia jest umieszczona w miejscach ogólnie dostępnych dla pacjentów na terenie Podmiotu oraz na stronie internetowej Podmiotu.
  3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie i czasiewcześniej ustalonym z pracownikiem recepcji w trakcie rejestracji świadczenia.
  4. Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
  • w siedzibie Podmiotu,
  • telefonicznie,
  • internetowo - przez serwisy i aplikacje, np. www.znanylekarz.pl
  1. W przededniu umówionej wizyty pacjent otrzymuje SMS-owe lub telefoniczneprzypomnienie o wizycie. Brak odwołania wizyty jest równoznaczny z jej potwierdzeniem.
  2. Przed pierwszą wizytą pacjent powinienpotwierdzićpracownikowi recepcji tożsamości oraz wypełnić formularz informacji o stanie zdrowia i zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  3. Jeżeli podczas wizyty planowane jest wykonanie zabiegu, jego wykonanie poprzedzone jest wyrażeniem pisemnej zgody pacjenta na zabieg.
  4. Lekarz może odmówić rozpoczęcia lub kontynuacji leczenia z powodu niewykonania przez pacjenta zaleconych uprzednio czynności, w szczególności określonych w opisie przygotowania do badania lub zabiegu.
  5. Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty. Lekarzmoże przyjąć spóźnionego pacjenta tylko wtedy, jeśli uzna, że nie spowoduje toopóźnień wizyt kolejnych pacjentów, jednak w takiej sytuacjizakres zaplanowanej wizyty może ulec zmianie.
  6. Świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot na rzecz pacjenta są odpłatne.
  7. Świadczenia zdrowotne udzielane w Podmiocie nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
  8. Wysokość aktualnych opłat określa cennik, znajdujący się na stronie https://klinikabaltycka.pl/cennik/. Informacje na temat opłat udostępnia także pracownik recepcji.
  9. Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę po jej zakończeniu na recepcji.
  10. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia, pacjent zobowiązany jest zgłosić siędo recepcji w celu uiszczenia należności.
  11. W przypadku pacjentów, którzy posiadają 3 lub więcej nieobecności na wizytach lubposiadają nieuregulowany dług wobec Podmiotu, Podmiot zastrzega sobie możliwość odmówieniarealizowania świadczeń zdrowotnych.

 

  • 7.

Struktura organizacyjna Podmiotu.

Organizacja, zadania i warunki współdziałania komórek organizacyjnych Podmiotu.

Sposób kierowania komórkami organizacyjnymi Podmiotu.

 

  1. Strukturę organizacyjną Podmiotu tworzą lekarze, pielęgniarki, administracja i recepcja.
  2. W strukturze organizacyjnej Podmiotu wyodrębnia się komórki organizacyjne.
  3. Wykaz i organizację komórek organizacyjnychokreśla załącznik do Regulaminu.
  4. Do zadań komórek organizacyjnych należy w szczególności:
  • prowadzenie porad specjalistycznych, diagnostyki i zabiegów leczniczych zgodnie z aktualną wiedząmedyczną,
  • zapewnienie pacjentom kompleksowej ambulatoryjnej opieki medycznej,
  • zapewnienie prawidłowej i ścisłej współpracy z innymi komórkami i podmiotami medycznymi,
  • przeprowadzanie konsultacji lekarskich oraz prowadzenie stosownego leczenia, w tym uczestniczeniew procesie leczenia tych pacjentów,
  • dbałość o należyty wizerunek Podmiotu,
  • działanie na rzecz właściwego wykorzystania potencjału personelu oraz czasu pracy lub świadczenia usług przez personel,
  • podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu,
  • systematyczne wprowadzanie standardów postępowania w poszczególnych jednostkachchorobowych oraz podnoszenie jakości opieki medycznej,
  • przestrzeganie praw pacjenta,
  • prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
  • współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi,
  • prowadzenie wymagalnych rejestrów medycznych,
  • realizowanie obowiązków nałożonych aktami wewnętrznymi obowiązującymi w Podmiocie,
  • przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji,
  • realizacja innych zadań wskazanych przez osoby zarządzające Podmiotem.
  1. Komórki organizacyjne oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym. Współdziałanie to odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Za prawidłowe współdziałanie odpowiadają osoby zarządzające Podmiotem.
  2. Podmiotem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz lek. Joanna Zawadzka- Markiewicz.
  3. Osoba, o której mowa w ust. 6, może powierzyć Dyrektorowi Operacyjnemu określone czynności z zakresu zarządzania, na podstawie stosownych umów lub pełnomocnictw.
  4. Do kompetencji osób zarządzających Podmiotem należy:
  • reprezentowanie Podmiotu na zewnątrz,
  • prowadzenie bieżących spraw Podmiotu związanych z administrowaniem i organizacją jego pracy,
  • zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Podmiotu leczniczego – zgodnie z jego celem,
  • koordynowanie i nadzorowanie pracy poszczególnych komórek i pracowników w celu osiągnięciaprzez Podmiot jak najlepszej efektywności i zamierzonych wyników,
  • kształtowanie dobrego imienia i pozytywnego wizerunku Podmiotu wśród pracowników oraz na rynku,
  • podejmowanie decyzji w sprawach współpracy z innymi podmiotami,
  • podejmowanie decyzji w sprawach związanych z podejmowaniem i zakończeniem współpracy z personelem Podmiotu,
  • kierowanie pracą podległego personelu,
  • wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Podmiotu.

 

  • 8.

Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność medyczną

 

  1. Podmiot, w celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki i leczenia oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność medyczną.
  2. Współdziałanie, o którym mowa w ust. 1, odbywa się z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa i praw pacjenta.
  3. Podmiot udziela innym podmiotom wykonującym działalność medyczną informacji związanych z pacjentem pod warunkiem, że jest to zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
  4. Podmiot udostępnia dokumentację medyczną podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych (art. 26 ust. 3 pkt 1 ustawy z dn. 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta).

 

  • 9.

Udostępnianie dokumentacji medycznej

 

Podmiot nie pobiera opłat za udostępnianie dokumentacji.

 

 

  • 10.

Monitoring wizyjny dla pomieszczeń ogólnodostępnych Podmiotu

 

  1. Podmiot wykorzystuje system monitoringu wizyjnego dla obserwacji pomieszczeń
    w celu zapewnienia:
    • bezpieczeństwa pacjentów, pracowników i/lub innych osób przebywających na terenie placówki Podmiotu,
    • ochrony mienia Podmiotu.
  2. Zasięgiem monitoringu objęte są pomieszczenia ogólnodostępne, tj. w szczególności:
  • Poczekalnia i rejestracja na parterze
  • Schody
  • Korytarze na pierwszym piętrze przed gabinetami lekarskimi
  • Wejścia do budynku
  • Garaż
  1. Podmiot oznacza pomieszczenia i teren monitorowany w sposób widoczny i czytelny, za pomocą odpowiednich znaków graficznych (piktogramy).
  2. Monitoring nie obejmuje pomieszczeń, w których:
  • rejestracja i zapis informacji mogłyby prowadzić do naruszenia godności oraz innych dóbr osobistych osób znajdujących się w zasięgu monitoringu (takich jak pomieszczenia higieniczno-sanitarne, przebieralnie, szatnie lub stołówki),
  • są udzielane świadczenia zdrowotne oraz pobytu pacjentów, w szczególności pokoi łóżkowych, pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, przebieralni, szatni (z wyjątkiem pomieszczeń, gdzie monitoring jest dopuszczalny lub nakazany na podstawie przepisów obowiązującego prawa).
  1. Nagrania są przechowywane przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od dnia nagrania. Po upływie tego okresu nagrania z monitoringu są usuwane (lub nadpisywane), o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
  2. Informacje o wykorzystaniu monitoringu, których treść znajduje się poniżej, podaje się do wiadomości pacjentów i innych osób przez wywieszenie tych informacji w widoczny sposób w miejscu udzielania świadczeń oraz na Stronie internetowej Podmiotu.

 

  • 11.

Postanowienia końcowe

 

  1. Zawarte w Regulaminie informacje, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 4, 9, 11 i 12 oraz art. 23a ust. 1 ustawy z dn. 15.04.2011 r. o działalności leczniczej obejmujące:
  • rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych (§ 5 Regulaminu),
  • wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (§ 9 Regulaminu),
  • wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami ustawy lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością (§ 10 Regulaminu)

podaje się do wiadomości pacjentów:

  • przez ich wywieszenie w widoczny sposób w miejscu udzielania świadczeń
  • oraz na stronie internetowej.
  1. Podanie Regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta złożony w Recepcji.
  2. Regulamin zostanie podany personelowi Podmiotu do wiadomości.
  3. Załącznik do Regulaminu stanowi jego integralną część.
  4. Regulamin został nadany przez lek. Joannę Zawadzką- Markiewicz.
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 20.07.2023 r.
Logo Icon 1

Umów wizytę lub teleporadę w naszej Klinice

Umów wizytęUmów wizytę

Klinika Bałtycka

Gdańsk, ul. Sucha 39A lok. 103

+48 575 772 999

recepcja@klinikabaltycka.pl

Partnerzy